Productivitatea firmelor din lumea intreaga a fost accelerata foarte mult datorita folosirii unor instrumente informatice in mediul de lucru. Mai multe aplicatii sunt folosite in viata de zi cu zi in acest sens, printre care si erp crm, care pot sa reprezinte o sursa de confuzie pentru cei care sunt incepatori. Sa stii care este cea mai buna alegere pentru activitatea ta poate sa fie o reala provocare si limita adoptarea acestor instrumente puternice.
Iata care sunt lucrurile pe care trebuie sa le stii despre aceste programe si principalele caracteristici care le diferentiaza.
ERP- despre ce este vorba?
ERP- Enterprise Resource Planning este un program care permite planificarea resurselor din cadrul unei companii. Poate centraliza intr-un singur loc toate procesele de productie, esentiale ale unei firme, dar si datele asociate. Poate sa fie vorba, de exemplu, despre:
- Gestionarea de stocuri;
- Gestionarea de vanzari;
- Contabilitate;
- Resursele umane;
- Planificarea productiei;
- Gestionarea proiectelor;
Gratie acestor functionalitati, ERP poate ameliora in mod considerabil productivitatea firmei tale, ameliorand si simplificand in acelasi timp administrarea sa. Planificarea resurselor este stapanita asa cum trebuie si costurile de productie sunt reduse. De asemenea, un program erp te va ajuta sa partajezi informatii cu toate entitatile firmei tale simultan si fara risc de erori.
CRM – la ce se refera?
CRM – Customer Relationship Management este un program care permite o buna gestionare a relatiei cu clientii in cadrul unei firme. Este un instrument excelent care te ajuta si sa gestionezi in mod convenabil procesele de vanzare ale societatii tale, apoi sa le optimizezi. Rezulta in mod general si o ameliorare a performantelor echipei tale de vanzare, dar si o marire a cifrelor de afaceri. Programul crm este in principal utilizat de catre serviciile comerciale si de marketing ale unei firme, dar si de catre cele care asigura serviciile cu clientii. Deci se va garanta satisfactia consumatorilor in permanenta.
Mai multe actiuni pot sa fie puse la cale in acest sens pornind de la solutia crm:
- Urmarirea clientelei si istoricul de comenzi;
- Personalizarea spatiului pentru clienti;
- Gestionarea si automatizarea campaniilor de marketing;
- Gestionarea tunelurilor de vanzare;
- Automatizarea serviciilor cu clientii.
Gratie folosirii programului CRM datele oricarui client sau posibil client sunt colectate la fiecare interactiune a sa cu firma. La fel ca si ERP, programul de gestionare a relatiei cu clientii, regrupeaza de asemenea si toate procesele de vanzare si de comunicare intr-un singur loc. Tratarea in masa a informatiilor relative clientilor si a potentialilor clienti permite astfel stabilirea unei relatii de incredere intre firma si acestia. In acest fel te poti bucura de mai multe oportunitati si sa inchei unele vanzari.
ERP CRM – care sunt marile diferente?
Principalele erp crm se bazeaza pe felul in care se pot folosi fiecare. CRM este destinat in special gestionarii relatiei cu clientii si vanzarilor. Programul ERP este un planificator de resurse si se focalizeaza exclusiv pe gestionarea proceselor de fabricatie ale firmelor. Deci sunt doua programe total diferite, dar complementare pe care orice firma ar trebui sa le detina.
Folosirea combinata erp crm permite rationalizarea tuturor proceselor interne ale firmei si automatizarea lor. Drept consecinta, va rezulta un plus de eficienta si de productivitate considerabile. De asemenea, trebuie subliniat faptul ca realitatile pietei au condus la integrarea unui instrument CRM cu cel mai recent software ERP. Scopul este de a crea un singur pachet software care sa combine functionalitatile solutiilor ERP si ale unui instrument CRM. Aceasta optiune se poate dovedi mai economica pentru companii si este mai usor de invatat.
Cele sase diferente principale intre un crm si un erp
Iata care sunt principalele diferente intre un erp crm:
- Un crm este utilizat in principal pentru unele activitati de front office, in timp ce erp se foloseste pentru activitati de back office;
- Un crm este orientat inspre gestionarea relatiei cu clientii cu firma, in timp ce erp se ocupa in principal de planificarea resurselor organizatiei pentru a se asigura de cea mai buna utilizare cu putinta;
- Crm se concentreaza pe marirea vanzarilor tale, in timp ce erp pune accentul pe reducerea costurilor;
- Erp este un program care ajuta la gestionarea proceselor tuturor firmelor, in timp ce crm gestioneaza mai ales relatia cu clientii;
- Erp consolideaza informatiile furnizate prin intermediul unor sisteme precum crm, gestionarea canalelor de aprovizionare, gestionarea resurselor umane, etc.
Am putea spune deci ca programul crm este o completare perfecta pentru erp.
Am nevoie de un erp, de un crm sau de amandoua?
Aproape toate companiile producatoare, de la cele mai mici, la cele mai mari au nevoie de ambele programe. Pana la urma urmei, ERP, dar si CRM sunt cele care te vor ajuta sa iti amelorezi rentabilitatea firmei, dar fiecare dintre ele o face in felul sau specific. Din acest motiv, ambele sunt esentiale pentru firma ta.
Acest doua tipuri de programe rationalizeaza si automatizeaza principalele procese ale afacerii: un CRM este axat pe latura comerciala a organizarii, in timp ce un sistem ERP este integrat si folosit in mai multe departmente. Ambele sunt importante deoarece te vor ajuta sa iti ameliorezi eficienta, sa reduci costurile, dar si sa maresti rentabilitatea.