Ai o companie sau o firma si te intrebi care sunt cele mai bune metode de promovare online? Chiar daca esti in plina dezvoltare, strategiile evolueaza mereu si va trebui sa iti ajustezi strategiile sau metodele pe masura ce te dezvolti, invatand din experientele trecute.
De la optimizarea pentru motoarele de cautare, la publicitatea digitala sau marketingul prin email, exista o multime de lucruri de care sa tii cont.
Pentru firmele care fac marketing online, cel mai important lucru de care sa tina cont-clientii lor. Invatand cat mai multe despre publicul tau tinta, poti pune la cale mai multe strategii sau metode de promovare pentru a ajunge la el, fie prin e-mail fie pe retelele sociale. Obiectivul fiecarei firme este sa isi mareasca traficul si rata de conversie. Iata ce trebuie sa faci pentru a-ti promova firma, trecand in revista diferitele tipuri de metode de promovare online sau tipuri de strategii de marketing.
Referentiere naturala pentru motoarele de cautare – SEO
Optimizarea pentru motoarele de cautare – SEO, include un ansamblu de tehnici care vizeaza ameliorarea pozitionarii unei pagini, a unui site sau a unei aplicatii in clasamentul unui motor de cautare precum Google. Obiectivul tau este ca paginile tale cu servicii, cu produsele sau cu activitatea ta sa fie afisate in primele pagini ale motoarelor de cautare pentru a mari traficul inspre site-ul tau web. Poti optimiza site-ul tau web identificand care sunt cuvintele cheie pe care le vei plasa in mod strategic pe paginile cu produse, dar si in articolele tale de blog.
Trebuie de asemenea sa ameliorezi experienta utilizatorului creand un site bine structurat, usor de navigat unde utilizatorii pot sa gaseasca foarte usor ceea ce cauta.
De asemenea, trebuie sa stii ca exista trei tipuri de SEO: on-page, off-page si tehnic, toate acestea trebuind sa fie luate in considerare daca iti doresti ca site-ul tau sa creasca in rezultatele motoarelor de cautare. Daca adaugi cuvinte cheie pe pagina ta, asta inseamna ca faci SEO on-page. Optimizarea vitezei de incarcare si imbunatatirea experientei utilizatorului reprezinta SEO tehnic, iar crearea de backlink-uri reprezinta SEO off-page. Backlink-urile sunt un element important, asa ca, desi imbunatatirea SEO on-page te poate ajuta sa iti imbunatatesti clasamentele, va trebui sa investesti intr-o strategie SEO cuprinzatoare pentru a ramane in fata competitorilor.
Marketing prin e-mail
Marketingul prin e-mail reprezinta o alta metoda de promovare online foarte eficienta. Colectand adresele electronice ale clientilor tai si ale potentialilor clienti, poti sa deschizi unele linii de comunicatie, un lucru care iti permite sa trimiti mai multe informatii prin intermediul unui newsletter si anumitor oferte sau reduceri. Marketingul prin e-mail este deosebit de eficient pentru afacerile de comert electronic, deoarece se poate integra cu usurinta un software in magazinul tau online pentru a trimite automat e-mailuri orientate catre clienti in functie de locul pe care il ocupa acestia in parcursul clientului. De exemplu, poti trimite e-mailuri de tip „cos abandonat” clientilor atunci cand acestia isi abandoneaza cosul fara a finaliza plata.
E-mailurile de cos abandonat care incurajeaza clientii sa isi finalizeze achizitia prin oferirea unei mici reduceri sunt incredibil de eficiente pentru a-i aduce inapoi pe site-ul tau.
Marketing pe retelele sociale
Poti sa faci si marketing pe retelele sociale pentru a reusi sa atragi atentia cu privire la produsele si servciile tale. Ceea ce face ca retelele sociale sa fie unice, este ca iti dau ocazia ideala de a avea o abordare mai personala in ceea ce priveste relatia cu clientii.
Parteneriatele sunt alte metode pentru promovare online
Sa formezi parteneriate cu alte firme este cea mai buna idee atunci cand vrei sa ajungi la noi clienti si sa va promovati reciproc produsele. Trebuie doar sa gasesti o marca, una care are un public tinta similar cu al tau, dar care are produse complementare diferite. Dar, poti sa alegi si sa colaborezi cu bloggeri pentru a te bucura de un plus de notorietate si sa ajungi la o noua audienta.
Publicitatea PPC
Publicitatea Pay Per Click este cea care iti permite sa ajungi la clienti mai repede decat metodele organice. Dar, cel mai adesea, este mai scumpa. Exista mai multe tipuri de publicitate PPC, inclusiv cu Google Ads si pe retelele sociale. Esti facturat in functie de rezultatele concrete, adica doar atunci cand un utilizator da clic pe anuntul tau, iar campaniile iti permit sa te prezenti la mii sau chiar milioane de persoane, in functie de strategia si bugetul tau. In cazul publicitatii PPC pe retelele de socializare, anunturile tale vor aparea in feed-ul utilizatorului, in timp ce in cazul publicitatii pe motoarele de cautare, anunturile tale vor aparea atunci cand oamenii cauta anumite cuvinte cheie.
Marketingul de influenta
Marketingul de influenta este cel care iti va permite sa exploatezi baza de audienta a unei alte persoane pentru a castiga mai multi clienti. Influencerii sunt persoane care au multi abonati online. Exista influenceri pe toate retelele sociale, nu doar pe Instagram. Foarte multi dintre ei au si un blog.
Daca vei alege sa colaborezi cu un influencer, vei reusi sa realizezi mai multe vanzari deoarece foarte multi utilizatori au incredere in recomandarile acestora de pe platformele de retele sociale. Influencerii sunt lideri de opinie in industria lor, iar opiniile lor sunt respectate de catre cei care ii urmaresc. Consumatorii sunt din ce in ce mai neincrezatori fata de marci, asa ca marketingul influencerilor te poate ajuta sa ajungi la clienti prin impartasirea mesajelor tale prin intermediul platformei altcuiva.